Blog Content

Home – Blog Content

Čo je pohostinstvo? Bezkonkurenčný sprievodca pohostinstvom!

čo je pohostinnosť? V mysliach mnohých ľudí je pohostinnosť silne spojená s voľným časom. Tento sektor je však oveľa širší. Pre mnohé organizácie by bola každodenná prevádzka nemožná bez podpory niektorého prvku sektora pohostinstva. Či už si rezervujete hotel na letnú dovolenku, konferenčný apartmán na obchodné podujatie alebo reštauráciu na rodinné stretnutie, ste v kontakte s pohostinským odvetvím.

Rýchle menu:

 Extra: Ako koronavírus ovplyvnil sektor pohostinstva?

Čo je pohostinstvo?

Takže, čo je pohostinnosť? Podnikanie v oblasti pohostinstva je jedinečné medzi ostatnými odvetviami tak svojou šírkou, ako aj prenikavosťou do každodenného života. Od ubytovania, ako sú hotely a apartmány s obsluhou až po stravovanie a zábavu, až po cestovné kancelárie a prevádzkovateľov výletných lodí, pohostinnosť zohráva dôležitú úlohu v oblasti voľného času aj podnikania. Väčšine sektorov dominuje veľmi malý počet firiem – hŕstka veľkých mien. Vzhľadom na to, že pohostinstvo je také rozmanité, počet známych podnikov je tiež pôsobivo veľký, vrátane medzinárodných hotelových a reštauračných sietí, cestovných kancelárií a mnohých ďalších. V tomto článku sa dozviete viac o rôznych odvetviach, ktoré tvoria toto odvetvie.

Definovanie pohostinstva

Napriek svojmu rôznorodému a rôznorodému charakteru má toto odvetvie dve hlavné definujúce črty. Jedným z nich je, že sa spolieha skôr na voľnočasové a luxusné aktivity a služby než na základné fyzické potreby, čo ho robí zraniteľným v časoch, keď má hospodárstvo problémy. Druhým je jeho hlavné zameranie: spokojnosť zákazníka. Určite by ste to dokázaliv prípade, že to platí v podstate pre každý podnik — veď bez spokojnosti by organizácia rýchlo stratila zákazníkov. To znamená, že tento konkrétny sektor viac ako ktorýkoľvek iný závisí od spokojnosti zákazníkov; Keďže toto odvetvie je podporované najmä luxusom a aktivitami súvisiacimi s voľným časom, spokojnosť zákazníkov sa stáva marketingovým nástrojom hlavnou ponúkanou službou. Pohostinstvo možno rozdeliť do troch všeobecných sektorov: ubytovanie, jedlo a pitie a cestovanie a cestovný ruch.

Pohostinstvo: Kompletný prehľad sektorov

1: Ubytovanie

Čo je to pohostinnosť - ubytovanie

Pohostinstvo sa zaoberá poskytovaním miest pre ľudí. Tie siahajú od základných ubytovaní určených na pobyty na jednu alebo dve noci, ako je motel alebo mládežnícka ubytovňa. Môžu ponúkať zariadenia, ako sú spoločné nocľahárne alebo malé súkromné ​​izby s minimálnym nábytkom. Na druhom konci rebríčka sú zariadenia ako luxusné hotely a rezorty ponúkajúce nadštandardné vybavenie, ako aj apartmány s obsluhou, ktoré možno využiť na dlhodobé ubytovanie.

Penzióny s raňajkami

Bed and breakfast alebo B&B je stálicou v sektore lacného ubytovania. Ako už názov napovedá, hostia v nocľahárňach s raňajkami dostanú ubytovanie v spoločnej alebo súkromnej izbe a aspoň jedno cateringové jedlo denne.

hotely

Hotely sú o niečo vyššie na stupnici ako ubytovanie s raňajkami. Izby môžu byť základné, s prístupom do spoločnej kúpeľne; luxusné hotely ponúkajú veľké apartmány. Niektoré hotely ponúkajú rozsiahle zariadenia a služby, ako sú kúpele alebo telocvičňa.

Motely

Motely sa zameriavajú na krátkodobé ubytovanie, často zamerané na tých, ktorí cestujú na dlhé cesty a potrebujú miesto, kde si výlet na jednu alebo dve noci prerušia. Zariadenia bývajú základné a praktické, aj keď existujú reťazce vyššej kategórie a „tematické“ motely majú svojich fanúšikov.

Ubytovne

Hostely, obľúbené u mladších hostí a iných lacných cestovateľov, ponúkajú základné pohodlie v príjemnej atmosfére. Ubytovanie môže zahŕňať súkromné ​​izby, ale často sa zameriavajú na veľké spoločné nocľahárne s viacerými poschodovými posteľami. Ubytovne často zdôrazňujú sociálny prvok skupinovými aktivitami.

Strediská

Strediská siahajú od skromného kempingu a autokempingu až po luxusné hotelové komplexy, ktoré vyhovejú všetkým potrebám hostí. Rozdiel medzi hotelom a rezortom je vo väčšej dostupnosti externých zariadení ako sú rekreačné oblasti, súkromné ​​pláže, parky a pod.

Servisované apartmány

Apartmán s obsluhou poskytuje hosťom pohodlie domova bez toho, aby sa museli starať o upratovanie a starostlivosť. Je to apartmán plnej veľkosti určený na dlhšie pobyty, ale spravovaný ako hotelová izba, s práčovňou, izbovou službou atď.

Zdieľanie času

V dohode o časovo vymedzenom užívaní nehnuteľností platíte za výhradné užívanie konkrétneho bytu alebo iného ubytovania, ale iba počas časti roka. Zdieľanie času môže byť ekonomickým riešením pre tých, ktorí chcú zostať každý rok na rovnakom mieste.

2: Jedlo a pitie

Čo je to pohostinnosť - Jedlo a nápoje

Sektor jedla a nápojov v pohostinskom priemysle zahŕňa miesta, kde sa podáva rýchle občerstvenie za nízke ceny až po sofistikované reštaurácie. Súčasťou tohto sektora sú aj krčmy, vinárne a kokteilové bary. Zábavné zariadenia sa často podieľajú na poskytovaní jedla a nápojov. V niektorých prípadoch (ako v prípade nočného klubu) je jedlo alebo pitie hlavnou súčasťou ponúkanej zábavy, zatiaľ čo v iných prípadoch (napríklad v prípade kina) sú jedlo a pitie doplnkami.

Reštaurácie

Reštaurácie patria medzi najviditeľnejšie príklady tohto sektora. Podávajú jedlá rôznej kvality so zameraním skôr na stolovanie ako na poskytovanie občerstvenia. Niektoré reštaurácie môžu podávať aj alkoholické nápoje, najmä víno – ich hlavným zameraním je jedlo.

Stravovanie

Stravovanie zahŕňa poskytovanie jedál a nápojov v priestoroch iných ako reštaurácia alebo iná jedáleň. Môže to byť klientov domov, pracovisko alebo iné miesto, ako napríklad zasadacia sála alebo konferenčné centrum. Stravovanie siaha od jednoduchých sendvičov až po bankety.

Bary a kaviarne

Bary sa zameriavajú predovšetkým na poskytovanie nápojov v spoločenskom prostredí. Môžu tiež ponúkať ľahké jedlá a zábavu, ako sú televízne športy alebo živá hudba alebo komédia. Kaviarne ponúkajú ľahké jedlá a teplé alebo studené nápoje, zvyčajne, ale nie vždy nealkoholické.

Nočné kluby

Nočné kluby sa viac zameriavajú na zábavu a spoločenské zapojenie ako bary alebo kaviarne. Hudbu zvyčajne poskytuje DJ, ale môžu vystupovať aj živé vystúpenia a môžu sa konať aj iné zábavy. Nočné kluby zvyčajne ponúkajú minimálne alebo žiadne jedlo so zameraním na nápoje.

Obchody s čajom a kávou

Čajovne a kaviarne sa zameriavajú na poskytovanie teplých nápojov, často v tichom a rafinovanom prostredí. Majú tendenciu prilákať vyspelejšiu zákaznícku základňu. Okrem čaju, kávy a iných nápojov môžu čajovne a kaviarne ponúkať občerstvenie, ako je pečivo.

3: Cestovanie a cestovný ruch

Čo je to pohostinstvo - Cestovanie a turistika

Sektor cestovania a cestovného ruchu zahŕňa podniky, ktoré zabezpečujú dopravu a aktivity pre cestujúcich. Patria sem všetci od cestovných kancelárií, ktorí sa zaoberajú prevažne tými, ktorí cestujú rekreačne, až po letecké spoločnosti a špecialistov na prenájom vozidiel, ktorí slúžia rekreačným aj obchodným klientom. V predchádzajúcich obdobiach to boli predovšetkým kamenné firmy; v digitálnom veku sa však viac cestuje online a v reakcii na to sa vyvinuli nové obchodné modely.

Cestovný agent

Cestovné kancelárie zabezpečujú dopravu a ubytovanie pre cestujúcich. Sú to špecializovaní konzultanti, ktorí pracujú s jednotlivými klientmi na prispôsobení vhodného balíka, ktorý môže zahŕňať ubytovanie, aktivity, ako sú výlety a cestovné opatrenia, ako sú letenky.

Cestovné kancelárie

Cestovné kancelárie sa špecializujú na sprostredkovanie zájazdov pre svojich klientov. To zahŕňa styk s prevádzkovateľmi miesta konania, turistickými sprievodcami a ďalšími kľúčovými organizáciami a jednotlivcami. Cestovné kancelárie sa zvyčajne priamo nezapájajú do poskytovania zájazdov – to je práca sprievodcu.

Online cestovné kancelárie (OTA)

OTA, ktoré zohráva čoraz väčšiu úlohu v sektore cestovania a cestovného ruchu, poskytujú mnohé zo služieb, ktoré ponúka tradičná cestovná kancelária prostredníctvom webovej platformy. Ich nižšie režijné náklady a väčšia agilnosť im umožňujú ponúkať svojim klientom konkurenčné ceny.

Plavby

Plavby kombinujú dopravu aj ubytovanie. Účelom plavby je poskytnúť luxusný hotelový zážitok na vode v kombinácii s cestovaním do exotických a zaujímavých destinácií. Plavby ponúkajú aktivity na palube aj na súši, ako sú hry a hudobné produkcie.

Požičanie auta

Požičovňa áut a vozidiel je dôležitým sektorom pohostinstva pre voľný čas aj podnikanie. Vozidlá siahajú od luxusných limuzín so šoférom až po lacné možnosti s vlastným riadením. Prenájom môže byť potrebný len na hodinu alebo dve alebo na dlhšie obdobia týždňov alebo mesiacov.

Kasína

Kasína môžu byť vzrušujúcimi destináciami, ktoré ponúkajú hazardné hry a inú zábavu. Kasína môžu ponúkať automatické hracie automaty a videohry; môžu zahŕňať aj tradičnejšie herné zážitky, ako sú kartové hry alebo ruleta. Mnohé ponúkajú aj stravu a ubytovanie.

Video: Čo je to pohostinstvo?

Video nižšie poskytuje viac informácií o pohostinstve.

 

Najlepšie trendy v pohostinstve

Každý podnik, ktorý sa zaoberá pohostinstvom, musí vedieť, aké dôležité je držať krok s novými trendmi v tomto sektore. Aby ste predišli sklamaniu zákazníkov a zaostávaniu za konkurenciou, musíte držať krok s neustále sa meniacimi trendmi, ktoré sa dejú v širšom odvetví. V článku  „Trendy v pohostinstve: Najnovšie trendy v pohostinstve“ sa dozviete o dôležitých zmenách, ktoré ovplyvnia tento sektor.

Trendy marketingu hotelierstva, ktoré musíte poznať

Hotelový marketing sa dá využiť na množstvo účelov, no jeho hlavným cieľom je zvýšiť zisky pre podniky. Ak chcete zostať o krok pred svojimi konkurentmi a dosiahnuť maximálnu viditeľnosť online, musíte vo svojom podnikaní v oblasti pohostinstva zvážiť použitie správnych nástrojov digitálneho marketingu. Dá sa to urobiť štúdiom správania online používateľov pri hľadaní dovolenkového ubytovania a vytvorením najefektívnejšej stratégie založenej na potrebách zákazníkov. Pre lepšiu predstavu v článku “Najnovšie trendy v hotelierstve”  nájdete najnovšie trendy v hotelierstve.

Najnovšie trendy pohostinskej techniky

Technológia rýchlo mení spôsob, akým podniky fungujú naprieč sektormi av rámci pohostinstva neexistuje žiadny rozdiel. V odvetví, kde sú očakávania zákazníkov vysoké, môže použitie technológie prekonať túto výzvu. Technológia pre hotelových hostí napokon znamená jednoduchší a pohodlnejší zážitok, pretože môžu ovládať kúrenie v izbe a otvárať závesy pomocou smartfónov. To je dôvod, prečo je nevyhnutné držať krok s novými technologickými trendmi. V článku “Najnovšie technologické trendy v pohostinstve” nájdete najnovšie technologické trendy, ktoré by si mali byť pohostinské podniky vedomé.

Prečo je riadenie príjmov dôležité v pohostinstve

Riadenie príjmov v hoteloch a celkovo v pohostinstve dostalo v posledných rokoch nový dych. Primárnym cieľom tohto konceptu je poskytnúť správnu službu alebo produkt správnemu zákazníkovi za správnu cenu. Stalo sa vám napríklad, že ste si niekedy zarezervovali ten istý hotel v rôznych mesiacoch v roku a zistili ste, že ceny izieb sa výrazne líšia? Je to spôsobené tým, že hotely nikdy nestanovujú pevnú cenu za izby, aby držali krok s dopytom zákazníkov. Všetko, čo potrebujete vedieť o dôležitosti správy príjmov, nájdete v tomto článku „Správa príjmov; jasne vysvetlené!“ .

Zvýšte počet rezervácií spojením s cestovnými kanceláriami

Cestovné kancelárie poskytujú hodnotné služby pre zákazníkov aj pohostinské spoločnosti. Pre zákazníkov ponúkajú pohodlie a odbornú pomoc, zatiaľ čo pre cestovné kancelárie sú schopné generovať prírastkové rezervácie. Hoci za tieto rezervácie bude potrebné zaplatiť províziu, môžu pomôcť optimalizovať distribúciu a výnosy.

V článku “Zvýšte počet rezervácií spojením s cestovnými kanceláriami” sa dozviete viac o cestovných kanceláriách, ktoré sa špecializujú na konkrétne oblasti pohostinstva a nájdete najlepšie platformy cestovných kancelárií, s ktorými sa môžete spojiť.

Všetko, čo by ste mali vedieť o riadení pohostinstva

Čo sa týka prijatia služby, zákazníci sa už neuspokoja len s poďakovaním a úsmevom svojich hostiteľov. Správna etiketa na ich získanie nestačí. To, čo vaši zákazníci dnes hľadajú, je nezabudnuteľný zážitok. Ak chcete uspieť v riadení pohostinstva, musíte udržať svojich hostí šťastných a zapojených, aby prosperovali. Článok „Manažment pohostinstva: Základy pohostinstva“ vysvetľuje, ako môžete začať úspešnú kariéru v manažmente pohostinstva.

Učte sa od našich odborných partnerov

Pohostinská kariéra a rozdelenie pracovných úloh

V oblasti pohostinstva je na výber množstvo jedinečných pracovných pozícií. Či už máte záujem obsluhovať zákazníkov v reštaurácii, pripravovať jedlo alebo nápoje, riadiť hotel alebo optimalizovať príjmy pre pohostinské podnikanie, je dôležité pochopiť, čo tieto pohostinské kariéry v skutočnosti zahŕňajú.

Článok „Pohostinská kariéra a rozdelenie pracovných úloh“ poskytuje zoznam hlavných pozícií, ktoré existujú v odvetví pohostinstva, spolu s informáciami o tom, čo by sa od tých, ktorí pracujú v jednotlivých zamestnaniach, očakávalo, že budú robiť.

Prehľad kanálov na hľadanie pracovných miest v pohostinstve

Zamestnávatelia sa dozvedia o pracovných miestach v pohostinstve, ktoré sa sprístupnili prostredníctvom rôznych kanálov vrátane webových stránok spoločností, pracovných miest, sociálnych médií a personálnych agentúr. S ohľadom na to, ak hľadáte prácu v pohostinstve, je rozumné obrátiť sa aj na niekoľko rôznych kanálov.

Prečítajte si článok „Prehľad kanálov na hľadanie pracovných miest v pohostinstve“ , kde nájdete podrobné informácie o kanáloch, ktoré sú k dispozícii, aby ste mohli rozšíriť svoje hľadanie zamestnania a zvýšiť svoje šance na úspech.

10 tipov pre kariéru manažéra pohostinstva

Role seniorov a manažérov v oblasti pohostinstva majú zvyčajne vysoké požiadavky a je pravdepodobné, že narazíte na významnú konkurenciu. Napriek tomu tí, ktorí sa zaujímajú o kariéru manažéra pohostinstva, môžu urobiť veľa pre zlepšenie svojich šancí na úspech, od správnych základov až po čo najlepšie uplatnenie.

Prečítajte si náš článok „10 tipov pre kariéru v oblasti manažmentu pohostinstva“ , kde nájdete zoznam 10 tipov, ktoré vám môžu pomôcť zvýšiť vaše šance na získanie vysnívanej role manažmentu hotelierstva.

Hľadanie pracovných miest v oblasti manažmentu pohostinstva prostredníctvom webových stránok hotelov

Hotely sú hlavnými zamestnávateľmi v oblasti pohostinstva a z tohto dôvodu slúžia webové stránky hotelov ako užitočný kanál pre každého, kto hľadá prácu v oblasti manažmentu pohostinstva. Samozrejme, aby ste skutočne preskúmali tento kanál, musíte mať povedomie o niektorých z týchto zamestnávateľov v hotelovom priemysle a je rozumné začať s najväčšími hotelovými reťazcami.

V časti „Vyhľadávanie pracovných miest v oblasti manažmentu pohostinstva prostredníctvom webových stránok hotelov“ nájdete dôležité informácie o niektorých z najpopulárnejších hotelových spoločností na svete, aby ste vedeli, kde hľadať pracovné ponuky.

Pracovné dosky Inzercia Manažér pohostinstva Pracovné miesta

Ak sa chcete stať manažérom pohostinstva, bez ohľadu na presnú oblasť pohostinstva, na ktorú sa špecializujete, budete potrebovať spoľahlivé kanály, ktoré vám pomôžu pri hľadaní zamestnania. Pokiaľ ide o skutočné určenie vhodných voľných pracovných miest a uchádzanie sa o prácu online, tabule práce v pohostinstve môžu byť jednou z najlepších dostupných možností.

Pozrite si časť „Inzercia pracovných miest manažéra pohostinstva na pracovných tabuliach“, kde nájdete prehľad niektorých najdôležitejších pracovných ponúk, ktoré môžete použiť, aby ste posunuli svoju kariéru v pohostinstve na najvyššiu možnú úroveň.

Čo je to hotelové vzdelávanie? Prehľad kurzov pohostinstva

Jeden z najlepších spôsobov, ako sa úplne vysporiadať s odpoveďou na otázku „čo je pohostinnosť?“ je absolvovať kurz pohostinstva. Pomôže vám to hlbšie porozumieť aspektom tohto odvetvia a zároveň vás vyzbrojí druhmi zručností, ktoré môžu byť potrebné na napredovanie vašej kariéry v tomto odvetví.

Ak sa chcete dozvedieť viac o početných ponúkaných kurzoch pohostinstva, čo vás môžu naučiť a kde ich skutočne nájdete, prečítajte si článok „Kurz pohostinstva: Prehľad kurzov a pedagógov pohostinstva“ .

Bezplatné tipy na riadenie výnosov a hotelové marketingové stratégie

Veľké zmeny v hotelovom priemysle a neustály vývoj digitálneho marketingu viedli k vyššiemu dopytu po definitívnej príručke hotelového marketingu. Existuje mnoho stratégií, z ktorých môžu hotely profitovať – ak sú o nich informované. Marketing vašej firmy nemusí byť časovo náročná úloha, pokiaľ zvolíte správne kanály. ‘ Bezplatný sprievodca: Revenue Management & Hotel Marketing Strategies’ pomôže majiteľom hotelov porozumieť každému aspektu, ktorý je potrebný pri vytváraní úspešnej hotelovej marketingovej stratégie a stratégie riadenia príjmov.

Takže, teraz „čo je pohostinnosť“ :). Ako vidíte, pohostinstvo je bohatý a rozmanitý svet, ktorý zahŕňa mnoho rôznych typov podnikania. Aj keď je pohostinstvo do istej miery citlivé na rozmary ekonomiky, je vysoko prispôsobivé a plní dôležité úlohy v modernom svete.

Ako koronavírus ovplyvnil sektor pohostinstva?

Nedávne prepuknutie koronavírusu zasiahlo sektor pohostinstva obzvlášť tvrdo v dôsledku významných a neslýchaných cestovných obmedzení, ako aj celoštátnych blokád. Nie je preto žiadnym veľkým prekvapením, že podujatia ako olympijské hry 2020, UEFA Euro a ITB Berlin Travel Trade Show boli odložené na neurčito.

Tieto isté scenáre sa šíria v celej obchodnej komunite. Keďže organizácie obmedzujú svoje operácie a vzhľadom na skutočnosť, že zamestnanci majú obavy o istotu zamestnania, plánujú sa menšie cesty. Samozrejme, tí, ktorí dúfali, že si rezervujú dovolenku, obmedzia svoje plány (aspoň) na najbližšiu budúcnosť.

Spoločnosti pôsobiace v pohostinstve, ako sú reštaurácie a hotely, preto zažívajú bezprecedentný pokles obsadenosti; niektoré až 90 percent. To dokonca prinútilo hŕstku úplne zastaviť svoju činnosť. Hlavným problémom je, že nižšia tvorba výnosov sa spája s pokračujúcimi prevádzkovými nákladmi. Vlastníci sú preto nútení riešiť úplne neznámu situáciu, pokiaľ ide o získanie potrebnej úrovne peňažných tokov, aby zostali solventní v takýchto nestabilných ekonomických časoch.

kategórii „Corona“ nájdete výber tipov, ktoré firmám pôsobiacim v pohostinstve a cestovnom ruchu pomáhajú zotaviť sa a pripraviť sa na lepšie časy.

Chcete sa dozvedieť viac o súvisiacich odvetviach?

Pohostinstvo je súčasťou cestovného ruchu a hotelierstvo je súčasťou pohostinstva. Všetky tieto odvetvia majú spoločné to, že sú to veľké odvetvia služieb vo svete a v modernej dobe čoraz dôležitejšie. Aký je však rozdiel medzi cestovaním a cestovným ruchom? V nasledujúcich článkoch sa dozviete viac o súvisiacich odvetviach.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus luctus.

Products

Automated Chatbot

Data Security

Virtual Reality

Communication

Support

Services

FAQ's

Privacy Policy

Terms & Condition

Team

Contact Us

Company

About Us

Services

Features

Our Pricing

Latest News

© 2024 Created with PiaR Royal Elementor Addons