Blog Content

Home – Blog Content

Ako môže internet vecí (IoT) prospieť cestovnému ruchu

Pre ľudí v cestovnom ruchu je jedným z najdôležitejších a najsilnejších nových technologických trendov, ktorý je potrebné pochopiť a preskúmať, internet vecí alebo v skratke IoT.  Má potenciál zásadne zmeniť počet spoločností pôsobiacich v oblasti cestovného ruchu, zlepšiť ich riadenie výnosov a zlepšiť  zákaznícku skúsenosť  . V tomto článku sa dozviete viac o tom, čo internet vecí vlastne je, a zistíte, ako môže byť prínosom pre ľudí v cestovnom ruchu, doplnený o skutočné príklady jeho využitia.

Rýchle menu:

Čo je to internet vecí (IoT)?

Po prvé, je dôležité definovať, čo je internet vecí. Hoci technicky zahŕňa úplne všetko, čo je pripojené k internetu, tento výraz sa častejšie používa na označenie každodenných fyzických zariadení, zariadení a iných  „vecí“  , ktoré sú vybavené internetovým pripojením, vďaka čomu sú schopné odosielať a prijímať údaje.

To ich efektívne premení na  „inteligentné“  objekty, ktoré sa dokážu  „rozprávať“  alebo vzájomne interagovať. Táto technológia umožňuje zariadeniam ovládať alebo monitorovať na diaľku a vykonávať akcie automaticky. Príklady môžu siahať od inteligentných meračov energie až po vozidlá pripojené na internet a autá bez vodiča.

Video: Čo je to internet vecí?

 

Ako môže cestovný ruch ťažiť z internetu vecí?

Zatiaľ čo mnohé priemyselné odvetvia môžu ťažiť z technológie internetu vecí, sektor cestovania a cestovného ruchu má na to obzvlášť dobré predpoklady odmeny, pretože internet vecí môže umožniť ďalšiu automatizáciu, väčšiu  personalizáciu  a lepšiu zákaznícku skúsenosť.  Môže tiež zefektívniť každodenné úlohy, ktoré súvisia s prevádzkovaním hotela alebo cestovnej kancelárie.

Používanie inteligentných zariadení môže pomôcť optimalizovať fyzický stav hotela a jeho izieb a môže znížiť náklady na energiu. V lietadlách by sa senzory dali dokonca použiť na upozornenie personálu, keď sa u niekoho úroveň úzkosti zvýši nad určitú úroveň. Medzitým môže internet vecí poskytnúť turistom väčšiu kontrolu a prístup k informáciám prostredníctvom ich telefónu.

5 príkladov internetu vecí v cestovnom ruchu

1. Osobná kontrola

Jedným z najrozšírenejších použití technológie IoT v cestovnom ruchu bolo doteraz umožnenie väčšej miery  personalizácia  v rámci hotelov a na letoch, a to predovšetkým tým, že zákazníkom umožňuje ovládať viacero zariadení alebo služieb prostredníctvom centralizovaného zariadenia, ako je tablet alebo dokonca vlastný telefón.

Implementáciou vykurovania, osvetlenia a televízie cez internet ich môžu zákazníci zapínať a vypínať z jedného miesta. Môžu si dokonca zvoliť konkrétnu teplotu a úroveň osvetlenia a nechať zariadenia automaticky udržiavať tieto úrovne. Podobnú  technológiu  je možné využiť aj pri letoch, regulácii teploty sedadiel či klimatizácii.

2. Bezproblémové cestovanie

Ďalšie skvelé využitie internetu vecí zahŕňa zefektívnenie čo najväčšieho množstva zákazníckej skúsenosti vo všetkých oblastiach cestovného  ruchu  . Na letiskách to môže znamenať používanie senzorov a odosielanie informácií do smartfónov cestujúcich, ktoré ich upozorní, keď je ich batožina v blízkosti, a umožní im ju rýchlejšie nájsť.

V hoteloch môže byť proces registrácie bezproblémový, hotely posielajú hosťom elektronické karty na telefóny, ktoré ich pri použití automaticky odbavia bez toho, aby museli zastavovať na recepcii. Senzory môžu byť tiež použité na upozornenie personálu reštaurácie, keď príde hosť, a automaticky mu poslať správne číslo stola.

3. Inteligentná úspora energie

Aj keď IoT môže umožniť personalizáciu, môže tiež firmám ponúknuť finančné výhody prostredníctvom automatizovanej alebo inteligentnej energie  šetrenie. Napríklad v hoteli môžu zariadenia a senzory s prístupom na internet umožniť nepretržité nastavovanie teploty v miestnosti, čo znamená, že kúrenie sa používa len vtedy, keď je to skutočne potrebné.

Podobný princíp môže platiť aj pre osvetlenie a niektoré hotely už využívajú technológiu internetu vecí na riadenie jeho výkonu. Senzory automaticky zisťujú úrovne prirodzeného svetla v miestnosti, čím znižujú výkon žiaroviek v procese, čo znamená, že sa plytvá menej energiou a vysokovýkonné osvetlenie sa používa len vtedy, keď je úroveň osvetlenia dostatočne nízka.

4. Informácie o polohe

Spoločnosti pôsobiace v cestovnom ruchu môžu tiež využívať  internet vecí  na odosielanie informácií o konkrétnej lokalite zákazníkom, a tiež získať cenné údaje. Kombináciou funkcií smartfónu s  technológiou  majákov alebo inými senzormi je možné posielať správy turistom v mieste, kde sú najrelevantnejšie, podľa toho, kde sa nachádzajú.

Môže to napríklad znamenať posielanie správ o miestnych atrakciách a časoch, keď sú najmenej zaneprázdnení, alebo poukazovanie na služby verejnej dopravy v okolí. Internet vecí možno použiť aj na zhromažďovanie presných údajov o počte ľudí využívajúcich konkrétne hotelové zariadenia v rôznych časoch, aby bolo možné optimalizovať počet zamestnancov.

5. Údržba a opravy

Napokon, internet vecí možno použiť aj na priamy prospech zariadení internetu vecí poskytovaním cenných informácií v reálnom čase o ich aktuálnom stave a prevádzkovom stave. To môže byť životne dôležité pre mnohých ľudí pôsobiacich v cestovnom  ruchu  , čo umožňuje opravu alebo výmenu základných zariadení skôr, ako prestanú fungovať.

Napríklad hotelový personál môže byť upozornený, ak sa radiátor alebo žiarovka začnú zhoršovať. Mimo hotelov je možné zaviesť aj internet vecí, aby  letecké spoločnosti  mohli efektívnejšie zásobovať lietadlá alebo vymieňať diely v správnom čase, čím sa dosiahne ideálna rovnováha medzi získaním maximálnej hodnoty a zachovaním bezpečnosti.

Internet vecí (IoT) v konečnom dôsledku zahŕňa pridávanie internetového pripojenia ku každodenným zariadeniam a zariadeniam, čo im umožňuje vzájomnú komunikáciu, čo ponúka množstvo výhod pre tých, ktorí pôsobia v cestovnom ruchu, vrátane schopnosti poskytovať zákazníkom vynikajúce skúsenosti a optimalizovať interné procesy.

Viac inovatívnych technológií v rámci cestovania

S neustálym vývojom technológie by malo byť malým prekvapením, že sa vyvíjajú aj jej aplikácie v cestovnom ruchu. V nasledujúcich článkoch sme nazhromaždili niekoľko ďalších inovatívnych technológií v dnešnom cestovnom ruchu.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus luctus.

Products

Automated Chatbot

Data Security

Virtual Reality

Communication

Support

Services

FAQ's

Privacy Policy

Terms & Condition

Team

Contact Us

Company

About Us

Services

Features

Our Pricing

Latest News

© 2024 Created with PiaR Royal Elementor Addons