Blog Content

Home – Blog Content

14 destinačných marketingových stratégií na prilákanie viac návštevníkov

Destinačný marketing môže byť neoceniteľný pre každého, kto chce zarobiť peniaze zvýšením počtu ľudí cestujúcich na miesto.  Patria sem miestne a národné vlády, letecké spoločnosti, cestovné kancelárie, ale aj zábavné podniky, turistické atrakcie a prevádzkovatelia hotelov a rezortov. V tomto článku sa dozviete viac o niektorých stratégiách destinačného marketingu, ktoré môžu pomôcť prilákať viac návštevníkov.

Rýchle menu:

Čo je destinačný marketing?

Destinačný marketing je forma marketingu, pri ktorej sa destinácia propaguje potenciálnym návštevníkom, aby sa zvýšil počet ľudí, ktorí cestujú na toto miesto. Destinácia môže byť pomerne špecifická, ako je to v prípade  marketingu mesta alebo mesta  , alebo oveľa širšia, ako je to v prípade  marketingu regiónu alebo krajiny  .

V konečnom dôsledku je účelom marketingu destinácie, aby sa vaša lokalita alebo destinácia zdali atraktívnejšie ako hlavné alternatívy, čím sa zvýši počet ľudí, ktorí tam cestujú, a pomôže sa miestnemu  cestovnému ruchu  . Ide aj o zvýšenie povedomia o destinácii s cieľom zvýšiť dopyt a zlepšiť jej reputáciu.

Prečo je destinačný marketing dôležitý?

Ak chcete prilákať cestujúcich do určitej destinácie, je dôležité, aby boli zvýraznené plusové body tejto destinácie. Toto je obzvlášť dôležité, keď jedna destinácia súťaží s druhou o tých istých turistov alebo návštevníkov. Príkladom toho môže byť Karibik a Veľký bariérový útes, ktoré ponúkajú vynikajúce potápačské zážitky.

Cieľom marketingu väčšiny destinácií je propagovať vašu destináciu ako nadradenú alternatívam, a to zvýraznením vecí, ktoré ju robia jedinečnou, alebo vecí, ktoré ju robia žiadaným miestom na cestovanie. Úspešný marketing destinácií potom môže byť veľkým prínosom pre miestny  turistický priemysel  vrátane hotelov, reštaurácií, barov, leteckých spoločností a súvisiacich dodávateľov.

Kto je zodpovedný za destinačný marketing?

Zodpovednosť za destinačný marketing zvyčajne padá na špecializovanú organizáciu destinačného marketingu (DMO) alebo turistické združenie. Tieto organizácie reprezentujú propagovanú komunitu alebo destináciu a snažia sa vzbudiť záujem o región medzi cestujúcimi pomocou rôznych marketingových techník.

V mnohých ohľadoch slúži DMO aj ako spojenie medzi návštevníkom a destináciou, pričom v prvom rade povzbudzuje návštevu, ale tiež poskytuje dôležité informácie pre návštevníka. Hotely, miestne podniky, atrakcie a ich majitelia sú často členmi DMO a financovanie má tendenciu pochádzať z vládnych zdrojov a/alebo členských poplatkov.

14 destinačných marketingových stratégií na prilákanie viac návštevníkov

Na marketingové účely destinácií možno použiť množstvo rôznych marketingových stratégií, ktoré pomáhajú zvýšiť celkové povedomie o destinácii a zvýšiť počet ľudí, ktorí ju skutočne navštívia. Nižšie nájdete viac informácií o 14 z týchto stratégií a o tom, ako ich môžu organizácie destinačného marketingu použiť na dosiahnutie výsledkov.

1. Definujte jedinečné predajné body

Pravdepodobne najdôležitejším krokom pre každú organizáciu, ktorá sa zaoberá marketingom destinácií, je nájsť si čas na jasné definovanie toho, čo robí vašu destináciu jedinečnou. Existuje široká škála spôsobov, ako môže destinácia vyniknúť, napríklad jedinečné aktivity, ktoré návštevníkom ponúka, alebo jedinečné prírodné prvky, ako sú hory, pláže alebo sopky.

Je možné, že vaša lokalita má fascinujúcu históriu alebo jedinečné pamiatky, ako je Eiffelova veža, Empire State Building alebo Veľký čínsky múr. Možno, že kultúra miesta je jeho jedinečným predajným miestom a návštevníci by chceli cestovať, aby zažili miestne podujatia, múzeá alebo športové kluby. Pokúste sa identifikovať čo najviac USP.

2. Definujte cieľové publikum a trh

Ďalšia z najlepších stratégií destinačného marketingu zahŕňa identifikáciu cieľového publika. Zamyslite sa nad tým, kto bude chcieť destináciu navštíviť a z akého dôvodu. Často to budete musieť rozdeliť na niekoľko rôznych cieľových skupín, z ktorých každé môže mať iné dôvody, prečo chce cestovať do vašej lokality.

Môže sa napríklad stať, že vaša destinácia osloví mladých ľudí s prestávkou a staršie páry, ktoré si užívajú dôchodok. Je možné, že osloví ľudí, ktorí majú radi outdoorové športové aktivity a ľudí, ktorí chcú relaxovať na pláži. Musíte tiež zvážiť rôzne skupiny, ako sú turisti, obchodní cestujúci a študenti.

Nakoniec sa zamyslite nad tým, či o určité trhy majú väčší záujem ako o iné. Môže to znamenať ľudí v okolitých krajinách, ak máte vynikajúce dopravné spojenie, alebo ľudí, ktorí hovoria rovnakým jazykom.

3. Využite údaje pre službu Analytics

Organizácie destinačného marketingu  môžu potenciálne získať a využiť obrovské množstvo údajov na množstvo rôznych účelov. Webová stránka organizácie vám môže napríklad umožniť používať nástroje ako Google Analytics, aby ste zistili o svojich návštevníkoch, kto sú, odkiaľ prišli a aká bola ich motivácia.

Offline môžete zistiť informácie o existujúcich návštevníkoch, ako je priemerný vek, či vaša destinácia oslovuje viac mužov alebo ženy a aké spôsoby dopravy využívajú. Po zhromaždení dostatočného množstva údajov ich môžete analyzovať, aby ste identifikovali najlepších ľudí, ktorých môžete osloviť, najlepšie spôsoby, ako ich osloviť, a najlepšie posolstvá, ktoré môžete poslať.

4. Označte svoj cieľ

Branding je technika, ktorú používajú podniky, aby boli ľahko identifikovateľné. Pojem branding môže zahŕňať logá, farebné schémy a iné princípy dizajnu, ako aj slogany alebo opakované používanie určitej terminológie. V konečnom dôsledku je branding o tom, aby ste boli rozpoznateľní a odlíšili sa od ostatných.

Tento princíp sa dá pomerne jednoducho aplikovať na destináciu. Pokúste sa vymyslieť koherentnú farebnú schému, použite slogan, ktorý hovorí niečo o samotnej destinácii, vytvorte hashtagy, ktoré ľudia použijú na sociálnych médiách, a snažte sa byť čo najviac konzistentní s vašimi propagačnými správami, aby sa ľudia s to.

5. Zapojte všetky zainteresované strany

Významnou zložkou  destinačného manažmentu  je sledovanie záujmov rôznych zainteresovaných strán s cieľom vytvoriť dôveru a uľahčiť zapojenie. Zainteresované strany môžu zahŕňať úradníkov z vašej krajiny, mesta, dediny alebo štátu, ako aj hotely, atrakcie, reštaurácie, nákupné miesta, cestovné kancelárie a cestovné kancelárie.

Pokúste sa prísť s destinačnými marketingovými stratégiami, ktoré skutočne povzbudia tieto rôzne strany k účasti a podpore vašej destinácie. Zistite, či sa vám podarí prinútiť zainteresované strany, aby súhlasili s používaním vašej širšej značky destinácie a s prevádzkovaním vlastných reklamných alebo marketingových kampaní s cieľom maximalizovať záujem návštevníkov.

6. Vytvorte úžasnú cieľovú webovú stránku

Bez ohľadu na dôvody, prečo cestujú, väčšina cestovateľov teraz používa internet na to, aby si pred rezerváciou preskúmala svoju destináciu. Cieľová webová stránka je ideálnym miestom na predvedenie jedinečných predností, priamu komunikáciu s cieľovým publikom (cieľovými skupinami) a propagáciu vašej destinácie prostredníctvom obrázkov, videí a prehliadok virtuálnej reality.

Webovú stránku môžete použiť na to, aby ste cestovateľom poskytli všetky informácie, ktoré potrebujú pred cestou, a na propagáciu možností ubytovania, atrakcií, podujatí, miest na jedenie a pitie a podobne. Je dôležité, aby bol váš web optimalizovaný pre mobilných používateľov, zatiaľ čo blog na webe môže pomôcť povzbudiť ľudí, aby sa sem vracali.

7. Optimalizácia pre vyhľadávače

Keď ľudia používajú vyhľadávače, ako je Google, na hľadanie vecí súvisiacich s vašou destináciou alebo funkcií, ktoré im vaša destinácia môže ponúknuť, chcete sa uistiť, že vaša webová lokalita je v hornej časti týchto stránok s výsledkami vyhľadávacieho nástroja. Najlepší spôsob, ako to urobiť, je vytvoriť komplexnú stratégiu optimalizácie pre vyhľadávače.

Zahŕňa to prieskum kľúčových slov, vytváranie obsahu, ktorý je zacielený na tieto kľúčové slová, a používanie množstva ďalších techník na zlepšenie umiestnenia.  Princípy SEO  môžete použiť aj na propagáciu videí a obrázkov. Blog na mieste môže byť tiež prospešný, pretože vám poskytne množstvo čerstvého obsahu na optimalizáciu pomocou strategického používania kľúčových slov.

8. Skúsenosti s marketingom

Väčšina cestovateľov je motivovaná zážitkami, preto má zmysel uvádzať na trh destináciu týmto spôsobom. Namiesto zobrazovania atrakcií použite propagačný materiál, aby ste ukázali, ako ich ľudia prežívajú. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je stimulovať zdieľanie obsahu vytvoreného používateľmi, aby ľudia zdieľali svoje vlastné momenty na vašom webe a na sociálnych médiách.

Keď to dosiahnete, premeníte svojich vlastných návštevníkov na ambasádorov vašej destinácie. Ústna propagácia môže byť mimoriadne úspešná, pretože sa považuje za dôveryhodnejšiu ako počúvanie od organizácie s jasným motívom. Okrem toho môžu byť  prehliadky VR 360  skvelým spôsobom, ako umožniť online používateľom vychutnať si ich vlastné zážitky.

9. Video a marketing virtuálnej reality

Video marketing aj marketing vo virtuálnej realite môžu výrazne posilniť vaše marketingové úsilie v oblasti destinácie. Videoobsah je možné jednoducho zdieľať medzi platformami ako Facebook, Twitter, Instagram a YouTube. Tieto videá môžu propagovať miestne zaujímavé miesta alebo môžu zobrazovať miestnych ľudí, ktorí hovoria o vašej destinácii.

Marketing virtuálnej reality  ide ešte o krok ďalej a poskytuje vašej cieľovej skupine spôsoby, ako skutočne zažiť aspekty vašej destinácie z pohodlia svojho domova. Môže ísť o  virtuálnu prehliadku  miestneho hotela, virtuálny zážitok z cestovania po blízkom zábavnom mieste alebo 360-stupňové prehliadky atrakcií alebo pamiatok.

10. Stratégie sociálnych médií

Platformy sociálnych médií ako Facebook, Twitter a Instagram slúžia ako ideálny prostriedok na oslovenie ľudí a propagáciu vašej destinácie. V skutočnosti sú tu ponúkané destinačné marketingové stratégie takmer nekonečné, od jednoduchých propagačných príspevkov, obrázkov a videoobsahu až po súťaže a dokonca aj vírusový obsah alebo mémy.

Väčšina platforiem  sociálnych médií  navyše ponúka platené marketingové príležitosti, ako sú reklamy alebo sponzorované príspevky. Môžu zvýšiť viditeľnosť vášho marketingového úsilia v sociálnych médiách a môžu byť zamerané na veľmi špecifické demografické skupiny, čo znamená, že môžete zacieliť na ľudí na základe veku, pohlavia, polohy a dokonca aj ich zvykov pri prehliadaní online.

11. Práca s influencermi

Mnoho moderných používateľov internetu má prirodzenú nedôveru k priamej reklame a iným otvoreným marketingovým metódam. K mnohým z týchto ľudí sa však možno dá dostať nepriamo, prostredníctvom influencerov. Zjednodušene povedané, influenceri sú ľudia s etablovanou sledovanosťou na platformách ako Instagram, Twitter, YouTube, Facebook alebo ich vlastný blog.

Ich nasledovníci majú tendenciu byť lojálni a majú tendenciu dôverovať názorom influencera viac, než by dôverovali organizácii. Vďaka partnerstvu s influencermi môžete propagovať svoju destináciu na rôznych platformách, dokonca aj medzi špecializovaným publikom, u ktorých je potom oveľa pravdepodobnejšie, že budú pozitívne reagovať na propagované posolstvo.

12. Propagujte svoj cieľ na webových stránkach cestovania

Okrem toho, že máte vlastnú cieľovú webovú stránku, je dôležité vedieť osloviť aj ľudí, ktorí nemajú o vašej cieľovej destinácii žiadne povedomie. Cestovateľské webové stránky poskytujú dokonalé riešenie a môžu sem patriť medzinárodné cestovateľské webové stránky, ako je TripAdvisor, ako aj miestne webové stránky alebo webové stránky zamerané na konkrétne demografické skupiny.

Existujú rôzne spôsoby, ako môžete použiť cestovné webové stránky na propagáciu svojej destinácie, vrátane uverejňovania obrázkov, publikovania príbehov, vytvárania videoobsahu a dokonca propagácie prehliadok virtuálnej reality. Cestovateľské webové stránky môžete použiť aj na sledovanie recenzií, odpovedanie na kritiku a zlepšovanie spätnej väzby v priebehu času.

13. Online reklamné stratégie

Informácie a údaje, ktoré ste zhromaždili o svojich návštevníkoch a cieľovom publiku, môžu byť použité na informovanie o vašej  online inzercii  . Pomocou týchto informácií môžete zacieliť reklamu vo vyhľadávaní na konkrétne regióny, zaplatiť za grafickú reklamu na správnych platformách a propagovať obsah na webových lokalitách tretích strán, ktoré používa vaša cieľová skupina.

Remarketing vám navyše umožňuje osloviť ľudí, ktorí sa predtým zapojili do vašej cieľovej webovej stránky alebo kanálov sociálnych médií vášho DMO. To vám dáva možnosť pripomenúť ľuďom vašu destináciu s vedomím, že už predtým prejavili záujem, čo môže byť skvelé na povzbudenie, aby sa zaviazali k návšteve.

14. Offline propagačné stratégie

Keď poznáte svoju cieľovú skupinu, čo hľadá a odkiaľ prichádza, mali by ste byť tiež schopní identifikovať, kedy pravdepodobne cestuje. Napríklad niektoré destinácie lákajú návštevníkov v letných mesiacoch, zatiaľ čo iné lákajú ľudí na zimné športy. Niektorí môžu mať väčšiu príťažlivosť na Vianoce alebo iný sviatok.

To potom uľahčuje navrhnutie komplexnej offline propagačnej stratégie.

Niektoré z offline metód, ktoré používate, môžu zahŕňať televíznu reklamu, rozhlasovú reklamu a propagáciu v novinách a časopisoch. Pomocou posledných dvoch príkladov by ste mohli platiť za reklamy, písať funkcie o svojom cieli a zacieliť na konkrétne miestne publikácie v oblastiach, kde býva vaša cieľová skupina.

Trendy cestovného ruchu: Príležitosti pre odvetvie cestovného ruchu

V článku  „Trendy cestovného ruchu: Príležitosti pre odvetvie cestovného ruchu“  sa dozviete viac o najnovších trendoch v odvetví cestovného ruchu a o tom, prečo je dôležité, aby s nimi podniky držali krok.

Cestovný ruch sa neustále vyvíja a je dôležité neustále držať palec. Aj keď neschopnosť držať krok s najnovšími trendmi môže mať množstvo vážnych negatívnych dôsledkov, zotrvanie v obraze o zmenách v odvetví poskytuje množstvo dôležitých príležitostí na zlepšenie vašich obchodných výsledkov.

Kľúčové technologické trendy vznikajúce v cestovnom ruchu

V článku  „Kľúčové technologické trendy vznikajúce v odvetví cestovného ruchu“  sa dozviete viac o tom, ako technológie pomáhajú pri dosahovaní zmien v odvetví cestovného ruchu.

Nová technológia má moc narušiť celé priemyselné odvetvia, ale prosperujúce podniky sú ochotné prijať nové spôsoby práce a prispôsobiť sa dobe. Či už ide o využitie internetu vecí, osvojenie si technológie virtuálnej reality alebo nasadenie umelej inteligencie, nové trendy môžu ponúknuť skutočné výhody.

Takmer každá destinácia bude mať jedinečné atrakcie, prírodné prvky, zaujímavé miesta alebo kultúrne aspekty, ktoré oslovia návštevníkov. Všetky uvedené marketingové stratégie destinácií možno použiť na zdôraznenie týchto vlastností, aby potenciálni návštevníci s väčšou pravdepodobnosťou cestovali do destinácie a míňali peniaze, čím sa posilní miestny turistický priemysel.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus luctus.

Products

Automated Chatbot

Data Security

Virtual Reality

Communication

Support

Services

FAQ's

Privacy Policy

Terms & Condition

Team

Contact Us

Company

About Us

Services

Features

Our Pricing

Latest News

© 2024 Created with PiaR Royal Elementor Addons