Položiť na vodu všetky lode spoločne!
Spoločné dielo využívania všetkých kapacít zariadení cestovného ruchu.
| 22. septembra 2021
V cestovaní, turizme a pohostinstve vieme, aké ťažké môže byť upútať pozornosť – a zarezervovať – návštevníka. S obmedzeným časom a stanoveným rozpočtom majú cestujúci ťažké rozhodnutie, kam ísť. Ako destinácia môžete mať často pocit, že súťažíte s inými turistickými destináciami. V skutočnosti stúpajúci príliv dvíha všetky lode. To znamená, že spoluprácou s inými destináciami môžete zvýšiť návštevnosť, ktorá ovplyvňuje všetky aktíva oblasti. Cestovatelia potrebujú počas svojej cesty urobiť niekoľko vecí, miesta na jedenie a miesta na spanie. Nebudú navštevovať tú istú atrakciu alebo jesť v rovnakej reštaurácii počas mnohých dní. Spoluprácou s inými podnikmi a turistickými aktívami na spoločnom marketingu vytvoríte pre návštevníka lepší zážitok a podporíte viac prenocovaní.
Čo je to kolaboratívny marketing?
Kolaboratívny marketing znamená využitie zdrojov viacerých partnerov na vytvorenie úspešných marketingových programov. Radi uvažujeme o týchto programoch ako o kooperácii. Partneri spolupracujú so svojimi vnímanými konkurentmi, aby vytvorili produkt, ktorý je väčší ako produkt, ktorý môžu realizovať sami. Partneri môžu zahŕňať susedné okresy, rôzne destinácie alebo tematické aktíva.
Začnime s výhodami spolupráce.
- Väčší rozpočet. Keď partneri spoja svoje rozpočty, budete môcť robiť väčšie a lepšie veci, ktoré sú vzájomne prospešné. Viac peňazí by mohlo znamenať vybudovanie novej webovej stránky, nákup väčšieho množstva digitálnej reklamy, tlač dodatočných materiálov alebo účasť na viacerých predstaveniach.
- Viac expozície. Čím viac partnerov je zapojených, tým viac ľudí propaguje váš produkt. Každý subjekt o ňom môže hovoriť na svojich kanáloch sociálnych médií, zverejniť ho na svojej webovej stránke, zahrnúť ho do svojho kolaterálu alebo ho spomenúť počas obchodných a mediálnych výstav.
- Širšie odvolanie. Cestovatelia si s väčšou pravdepodobnosťou vyberú na výlet, ak existuje viacero bodov záujmu. Zamyslite sa: čím viac vecí je potrebné urobiť, tým je výlet príťažlivejší. Cestovatelia sa môžu viac zaujímať o vašu destináciu, keď je zabalená v rámci regiónu, pretože je tu viac vecí, ktoré môžete vidieť a robiť. Pridaním ďalších aktív do inventára poskytujete prístup pre každého. Toto je obzvlášť dôležité, pokiaľ ide o medzinárodný cestovný ruch. FIT ( čo je FIT? ) potrebuje vedieť, že má dostatok aktív na vyplnenie svojho času pred rezerváciou cesty do inej krajiny.
Ako zaviesť kolaboratívny marketing v cestovnom ruchu:
Trasy spájajú viacero zastávok s konkrétnou témou spôsobom, ktorý je pre nich jednoduchý.
Robia väčšinu práce za návštevníkov a umožňujú ľuďom vybrať si svoj začiatok a koniec. Trasy sú tiež veľmi trendy, pretože nabádajú k návšteve viacerých zastávok. To znamená, že s väčšou pravdepodobnosťou prilákate návštevníkov, ktorí by nemuseli nevyhnutne urobiť jednorazovú zastávku. Cestovatelia chcú mať pocit úspechu, keď si odškrtávajú zastávky, najmä ak dostanú cenu za dokončenie trasy. Wayne County Apple Tasting Tour – miestne farmy, farmárske trhy a vinárstva, ktoré počas októbra predvádzajú jablkové produkty – vyzýva návštevníkov, aby sa zapojili do výzvy zbierať pečiatky alebo digitálne odznaky na každej zastávke. Vyplnené príspevky je možné zapojiť a vyhrať rôzne ceny.
Regionálne DMO fungujú ako Destination Marketing Organization (DMO) pre viaceré destinácie.
Organizácia spravuje marketingové kampane v mene regiónu a vytvára jeden zdieľaný hlas a prítomnosť. Regionálna rada pre cestovný ruch Finger Lakes (FLRTC) zastupuje 14 oficiálnych krajských TPA v regióne Finger Lakes a Regionálny úrad pre trvalo udržateľný cestovný ruch /Lake Placid CVB (ROOST) zastupuje Lake Placid, Essex County, Franklin County a Hamilton County. Jedným zo spôsobov, ako úspešne propaguje región ako celok, je napríklad PR program FLRTC .
Produkty a programy identifikujú konkrétnu iniciatívu alebo sa zameriavajú na identifikovaný trh.
Napríklad program Go North zahŕňa partnerov z časti regiónu hlavného mesta štátu New York, Saratogy, Queensbury, regiónu Lake George a cez Adirondacks. Ide o snahu prilákať medzinárodný cestovný ruch prostredníctvom itinerára, ktorý používajú, keď hovoria s týmto trhom. Ako vysvetľuje Hilarie Logan-Dechene z Divokého centra v epizóde 52 Destination on the Left : „Pomôže to každému, a to je tá zásadná zmena myslenia, ktorou sme prešli za posledných približne 20 rokov. Toto nie je trochu banálne vyhlásenie, ale ak dokážeme spolupracovať, všetci uspejeme.”
V mnohých prípadoch sa najskôr vytvorí produkt alebo program a nasleduje taktika.
- Cestovné poriadky uvádzajú navrhovanú trasu alebo poradie návštevy odporúčaných zastávok. Niektoré trasy zavedú návštevníkov do miest, ktoré musíte vidieť v konkrétnom regióne, zatiaľ čo iné hovoria o téme, ako je rodina alebo história a umenie. Pomáhajú cestujúcim predstaviť si, ako môže ich návšteva vyzerať – či už ide o okres, región alebo dokonca štát. Rhonda poskytuje niekoľko skvelých príkladov spoločných itinerárov , ako aj tipy na vytvorenie vlastného FIT itinerára .
- Kolaterál vizuálne vysvetľuje programy spolupráce alebo zdôrazňuje aktivity v regióne. Sprievodcov si možno stiahnuť z webových stránok, distribuovať prostredníctvom uvítacích centier alebo rozdávať na výstavách. Brožúra Fresh Air Adventures farebne predstavuje zábavné a vzrušujúce veci, ktoré môžete robiť v komunitách Genesee, Wyoming, Livingston a Orleans County.
- Veľtrhy predstavujú spoločné marketingové programy pre špecifické publikum, ako sú medzinárodné skupiny. Tieto programy môžu tiež ťažiť z účasti na mediálnych predstaveniach. Napríklad Haunted History Trail sa stretáva s novinármi, blogermi a influencermi , ktorí majú záujem dozvedieť sa o strašidelnej histórii atrakcií štátu New York.
- Media Buys uvádza produkt alebo región pred publikum prostredníctvom tradičnej alebo digitálnej reklamy. Spoločné nákupy médií sú cenovo dostupnejšie, pretože každý partner prispieva na celkové náklady na nákup.
Poznámka redakcie TOPTOUR:
Byť pripravený na príliv je metaforou podmienky pripravenosti na úspech.
Keď sa príliv zdvihne, treba byť za kormidlom svojej lodi a vedieť, kde sú susedné plavidlá.